Mitől sikeres a reklámajándék?

A reklámajándék a legszívesebben fogadott népszerűsítési forma, hiszen a megajándékozott szerencsés esetben egy számára hasznos és használható esztétikus ajándékkal tér haza, amiért tulajdonképpen nem kell tennie mást, mint elfogadni. Az emberek túlnyomó többsége nagyobb örömmel fogad egy ajándékon hozzá eljuttatott hirdetés üzenetet, mint a televízióban, óriásplakáton vagy a rádióból szünet nélkül áramló hangos és tolakodó reklámözönt.

Nagyon jó reklámeszköz

Ennek fényében a reklámajándék nagyon jól használható reklámeszközként definiálható. A konkrét választásunkat a logó elhelyezése jelentősen befolyásolja. Nem minden használati tárgyon lehet könnyen megvalósítani a logó megjelenítését és persze az is fontos, hogy a reklámozandó dologgal is releváns legyen a reklámajándékunk.

Nem minden hasznos ami annak látszik

Az általánosságban hasznosnak tűnő holmik egy konkrét helyzetben nem biztos, hogy annak látszanak. Ha mondjuk egy esküvőkiállításon világítós kulcstartót ajándékozunk, azzal eléggé melléfoghatunk, mert az adott környezetben nem releváns így az ajándék további sorsa könnyen megjósolható.

A sikeres reklámajándék alkalmazkodik a rendezvény környezetéhez és a célcsoport igényeihez, és ha ezeket a tényezőket figyelmen kívül hagyjuk, akkor a kiválasztott ajándék olcsó hatást kelthet akkor is, ha egyébként semmi gond nincs a minőségével.  Az ajándékunk minden esetben képviseli a márkánkat, amíg használják és a későbbiekben is emlékezni fognak rá és kötődni fog az adott tárgyhoz. Egy jó minőségű fém reklám tollal biztosan nem fogunk mellé, mert azt mindenki használni fogja, hiszen ha nem is írunk ma már mindent kézzel, sőt, akkor is a hétköznapjaink része egy jó minőségű és elegáns kivitelű toll.

Alaposan fontoljuk meg mit választunk

Amikor reklámajándékot választunk legyünk nagyon előrelátók vajon milyen érzés látni a céges logónkat például egy mini üveg mézen, hiszen ha valamilyen módon nem kötődünk a méztermeléshez, akkor ezzel összezavarjuk az embereket és csökkentjük a márkánk beazonosíthatóságát. Bizonyára jelentős mennyiségű energiát és pénzt invesztáltunk a márkánk arculatának kialakítására és népszerűvé tételére, ezért mindenképpen igyekezzünk olyan ajándékot választani, ami valamilyen módon kapcsolható hozzá vagy legalább hasznos. Van néhány joker ajándék, amellyel biztosan nem fogunk mellé mint például a reklámtoll, jegyzettömb vagy kulcstartó. Ezek nem mondhatók nagyon ötletesnek vagy kreatívnak, de jól használhatók.