Reklámajándék mint marketing eszköz

Számos kutatás bizonyítja, hogy a reklámajándék az egyik leghatékonyabban működő marketing eszköz. Az üzleti stratégiánk kialakításakor érdemes előre tervezni milyen reklámtárgyak jöhetnek szóba, amelyek a legjobban illenek a cégünk profiljához és a legnagyobb eredményt hozzák, ami csak elvárható.

A kívánt eredmény eléréséhez nélkülözhetetlen a tudatosság és pontos tervezés.

  • Határozzuk meg az ajándékozás célját.
  • Tudjunk meg minél többet a célcsoportról.
  • Ezek ismeretében válasszuk ki a legmegfelelőbb ajándékot.

Sokféle címen ajándékozhatunk

Sokféle címen ajándékozhatunk, de nagyon fontos, hogy a cég marketingkommunikációs stratégiájával összehangoltan tegyük. A kelleténél ne tegyük bonyolultabbá a kiválasztást. Amit vegyünk mindenképpen figyelembe, hogy PR. ajándékozás a cél, amellyel a hírünket kívánjuk terjeszteni vagy eladásösztönző eszközként fogjuk osztogatni az ajándékot. Egy igényes reklámtoll például mindkét szerepet be tudja tölteni.

Ha az ügyfeleinkkel vagy munkatársainkkal való kapcsolatápolásra kommunikációjavításra törekszünk, akkor három fő kategóriájú ajándék, amiben gondolkodhatunk.

  • reprezentatív ajándékok, amelyek elegánsak, értékesek
  • közepes értékű ajándékok, amelyek nem tömegtermékek, jellemzően egyediek és divatosak
  • olcsó szóró ajándékok, jellemzőjük hogy nagy mennyiségben készülnek és költséghatékonyak

Ha a vásárlók számának növelését tűztük ki célul, akkor leginkább olyan kiegészítő promóciós ajándékra van szükség, amelyek kapcsolódnak az eladni kívánt termékhez emellett hatékonyan reklámozzák is azt. Eredményes lehet, például ha exkluzív határidőnaplókat értékesítünk, akkor remek kiegészítője lehet egy igényes reklámtoll.


A célcsoport meghatározás elengedhetetlenül fontos. Megcélozhatunk törzsvásárlókat, cégeket, magánszemélyeket, egy adott rendezvény résztvevőit, kis és nagykereskedőket, cégvezetőket, nőket, férfiakat, gyerekeket a marketing tervünk függvényében.

Mi legyen a reklámajándék?

A reklámajándék minden esetben legyen beszédes és a cégünk profiljához illő. Előny, ha nap mint nap használhatják vagy szem előtt van és ránézve a cég jut az eszükbe. Például autószalon remek ajándéka céges logóval gravírozott kulcstartó vagy fémtoll. A minőségre való odafigyelés nagyon fontos. A gagyi termék látszólag kicsi befektetéssel hoz nagy hasznot, de pár nap használat után a kukában landolhat.

Nagyságrendileg az árakat befolyásolja a

  • a darabszám
  • az emblémázás, gyártási technológia
  • a termékek egyedisége

Ügyeljünk, hogy az ajándékaink illeszkedjenek a céges arculatunkhoz, így a célközönség igényesnek és szakértőnek fog tekinteni minket. Ha bizonytalanok vagyunk, kérjük szakember tanácsát.